cerem

Pedro Castillo Lara

_________

Home

Main Works

Music conductor

Courses

Max Msp Software

Personalised Programming
for your own Project

Biography

Curriculum

Artistic colective

MUSLAB

Cultural asociation

Press

links

Contact

 

 

 

 

 

 

cerem

____________________________

 

Tres miniaturas para piano y electrónica sin pianista

____________________________

Suite de tres miniaturas para piano y electrónica sin pianista versión en ocho canales y reducción estéreo. / Suite of three miniatures for piano and electronics without a pianist version in eight channels and stereo reduction.

 

Pedro Castillo Lara México 2017

Duración  10 min.

Notas de programa:

Esta pieza esta compuesta a partir de sonidos de diferentes pianos y partes de pianos grabados en el taller de reparación de pianos de Belle Ville Paris, los sonidos fueron posteriormente transformados y mezclados para crear las diferentes piezas.

La idea del proyecto surge a partir del interés de utilizar sonoridades existentes en el piano difíciles de conseguir en concierto para transformarlas y crear objetos sonoros y gestualidades dramáticas con el objetivo de sonorizar la resonancia y dramatizar las gestualidades instrumentistas usando el instrumento como un resonador instalado dentro de  una cúpula sonora que reacciona y resuena por simpatía, proyectando un nuevo plano sonoro que se desarrolla entrelazándose los diferentes movimientos sonoros, gestos instrumentales grabados en la cinta y creando un centro de atención que es el instrumento en si.

____________________________

Suite of three miniatures for piano and electronics without a pianist version in eight channels and stereo reduction.

Pedro Castillo Lara Mexico 2017

Duration 10 min.

Program notes:

This piece is composed of sounds from different pianos and parts of pianos recorded in the repair workshop of pianos of Belle Ville Paris, the sounds were later transformed and mixed to create the different pieces.

The idea of ​​the project arises from the interest to use existing sonorities in the piano difficult to achieve in concert to transform them and create sound objects and dramatic gestures with the aim of sounding the resonance and dramatizing the instrumentalist gestures using the instrument as a resonator installed inside of a sound dome that reacts and resonates by sympathy, projecting a new sound plane that develops by interlacing the different sound movements, instrumental gestures recorded on the tape and creating a center of attention that is the instrument itself.

 

stereo and octophonic dispositive

 

____________________________

____________________________

____________________________

 

____________________________